Blogilista

perjantai 19. marraskuuta 2021

Ti amo eli minä rakastan sinua Benjamin

Minä rakastan sinua Benjamin on minulle maailman kaikista lauseista se tärkein. Tuo lause lukee minulla tatuoituna jalkapöydissäni, on ollut itse asiassa jo useamman vuoden ajan, jo kauan ennen kuin meillä oli mitään tietoa geenivirheestä. 

Meillä oli vuosia sitten entisen työpaikan saunailta, jossa silloinen työkaverini totesi minulle, että olen ehkä viimeinen ihminen, jolla hän olisi kuvitellut olevan tatuointeja. No, ei minulla niitä kauheasti olekaan, mutta muutama pieni tatuointi minulta kyllä löytyy. En ole ikinä katunut hetkeäkään niiden ottamista ja nykyään ne ovat minulle vielä aiempaa tärkeämpiä ja merkityksellisempiä.

Vasemmassa jalkapöydässäni minulla on tatuoituna teksti ti amo, joka on italiaa ja tarkoittaa ”minä rakastan sinua”. Otin tuon pienen ja siron tatuoinnin muistaakseni vuonna 2012, olimme aiemmin sinä vuonna olleet reissussa Italiassa ja halusin tatuoida tuon kauniin kuuloisen ja tärkeän lauseen jalkapöytääni. Benjaminin viimeiseksi jäänyt ulkomaanreissu suuntautui sattumalta juuri Italiaan kesällä 2019, joten tuo italiankielinen teksti  tuntuu nykyisin entistä merkityksellisemmältä minulle.


Oikean jalkapöytäni sivussa minulla on tatuoituna nimi Benjamin, otin sen siihen 2017. Miehelläni on myös tatuoituna Benjaminin nimi samalla fontilla, mutta eri paikassa. Minun on ollut tarkoitus tatuoida myös pikkuveljen nimi jonnekin, mutta en ole sitä vielä tehnyt, sillä olen hänen syntymänsä jälkeen ollut kaikenaikaa joko raskaana tai imettänyt ja silloin ei tatuoinnin ottoa suositella. Nyt olen kuitenkin ajatellut, että jos en tatuoisikaan hänen koko nimeään vaan tatuoisin vain hänen ja pikkusiskon etunimien alkukirjaimen.

Muistan hyvin, kuinka makasin viime talvena Benjaminin vieressä sairaalasängyllä Helsingissä ja vilkaisin jalkojani ja näin nuo tutut tatuointini. Sillä hetkellä tajusin, etteivät ne olekaan kaksi erillistä tatuointia vaan ne kuuluvat yhteen ja muodostavat yhdessä tuon valtavan tärkeän lauseen. Joka kerta, kun katson paljaisiin jalkoihini, näen tuon tekstin ja rakkaan pienen pojan nimen. Tällä hetkellä minulla on haaveena tatuoida oikeaan jalkapöytään joskus vielä kauniit siivet, Benjamin-tatuoinnin viereen, muistoksi maailman ihanimmasta enkelipojasta.

Ti amo Benjamin, se lause minulla on aina mielessä ja myös iholla.    


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti